Cultuurcampagne Flevoland

Hoe we nationale bekendheid voor het culturele aanbod van Flevoland wisten te realiseren

Van Toerisme Flevoland kregen wij de vraag om na te denken over een campagne. De doelstelling was: meer nationale bekendheid creëren voor Flevolands culturele aanbod, het daardoor aantrekken van meer bezoekers van buiten Flevoland en op die manier een bijdrage leveren aan een positief imago. Een mooie uitdaging.

Opdracht
Cultuurcampagne Flevoland
Skills
Strategy, Branding, Concept/Design
Remarkable
Niet alleen cultuur, maar ook weidse wateren, werelds erfgoed en wilde natuur maken Flevoland interessant.

Flevoland is “hè? Is dit Flevoland?”

Als Almeers bureau kennen wij Flevoland erg goed en daar zagen we meteen al kansen: er is zoveel méér aanbod dan alleen cultuur. De thema’s water, natuur en erfgoed trekken net zoveel toerisme aan. Daarom wilden we alle thema’s verenigen in één campagne. Voor alle thema’s is dan ook dezelfde tone of voice aangehouden.

Flevoland is niet alleen maar modern, ambitieus en open; Flevoland is veel meer en dát moeten we laten zien. Daaruit rolde de keuze om Flevoland te laten zien; niet alleen aan de toerist, maar ook aan de Flevolander zelf. In deze campagne speelt avontuurlijk beeld de hoofdrol. Daarvoor hebben we de expertise van fotograaf Hans-Peter van Velthoven ingezet en zijn wij de polder ingetrokken. Alle thema’s komen terug in beeld. Zo kwamen we oog in oog te staan met wilde konikpaarden en springen er wakeboarders over ons bootje heen maar mochten we ook meekijken bij geweldige voorstellingen van Vis à Vis en BonteHond.

Moderne cultuur, weidse wateren, werelds erfgoed en wilde natuur

Kenmerkend aan deze campagne is de kalme uitstraling; het design is clean en geeft ruimte om het beeld te laten spreken. Het wiebertje aan de bovenkant en de ‘V’ aan de onderkant zijn repeterende stijlelementen die ervoor zorgen dat de thema’s binnen deze campagne dezelfde herkenbare uitstraling krijgen. Al deze elementen zijn vastgelegd in het Campagnehandboek.

Toerisme Flevoland - Cultuurcampagne is ookflevoland.nl
Toerisme Flevoland - Recreatiekrant cultuurcampagne

Een krant vol mooie beelden

Naast een serie advertenties in o.a Margriet, Roots en Lekker 500, twee commercials bij Ster & Cultuur op televisie en de uitkalender, ontwikkelden we recreatiekranten gericht op toerisme, die in de vakantieperiode bij VVV kantoren en andere toeristische trekpleisters kwam te liggen.

Geen standaard recreatiekrant, maar is een krant vol mooie beelden, verhalen en met een overzichtelijke kaart. Kortom een krant die een zo volledig mogelijk totaaloverzicht biedt van Flevoland, zodat je als toerist niks hoeft te missen!

Kenmerkend aan al onze middelen en mediauitingen is de strakke vormgeving en heldere uitstraling. Door juist ver weg te blijven van een schreeuwerig  design zijn het de beelden die het werk doen. Overall een prachtige campagne die Flevoland laat zien in al zijn veelzijdigheid.

Eenduidig beeld

Flevoland heeft niet veel nodig. Het design heeft een ruime, open witte uitstraling en geeft daardoor ruimte voor spraakmakend beeld. Door al deze grafische elementen te combineren krijg je een sterke en duidelijk herkenbare stijl.

Toerisme Flevoland - cultuurcampagne uiting
Toerisme Flevoland - Recreatiekrant cultuurcampagne
Toerisme Flevoland - cultuurcampagne banner
Toerisme Flevoland - Advertentie cultuurcampagne

Meer weten over dit project?

Ivar vertelt je graag meer. Bel hem op +31 (0)36 548 2000 of stuur een mailtje.

Stuur een mail