Herpositionering Mooi parfumerie

Hoe we met Mooi van ‘added value’ naar Personal Care zijn gegaan.

Mooi is haar marketingstrategie en positionering aan het aanscherpen. Hieruit ontstond de behoefte om met fris elan naar het Mooi-merk en de communicatie te kijken, en het zo een sterk en toekomstgericht merk te maken. Samen met Firm zijn we dan ook flink aan de slag gegaan.

Klant
Mooi Parfumerie
Opdracht
Herpositioneren van het Mooi-merk
Skills
Strategy, Branding, Concept/Design
Remarkable
De introductie van het Mooi Beautycafé waar service en inspiratie de boventoon voeren

Wij zijn Mooi

Mooi is een parfumerie waar je een perfecte balans hebt tussen kennis/kunde en de beste producten/merken. Waar personal care, een persoonlijke benadering en kennis van de omgeving onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

We hebben samen met het team van Mooi nieuwe kernwaarden vastgesteld. Deze helpen de belofte van Mooi consistent en consequent waar te maken. Het merk geeft zo richting aan de stijl en de communicatie van Mooi en bovendien aan het gedrag van medewerkers. Door het merk als kompas te gebruiken en de merkwaarden waar te maken in alle facetten, zal de buitenwereld ook echt ‘merken’ dat ‘wij zijn Mooi’ niemand uit sluit.

De nieuwe Mooi, echt mooi.

Bij nieuw gedrag hoort ook een nieuwe uitstraling én een nieuwe toon. We hebben daarom vijf principes (persoonlijk, uniek, humor, sprankelend, deskundig) opgesteld die ervoor zorgen dat alle uitingen eenzelfde stijl en gevoel hebben. Deze liggen aan de basis van alle communicatie. Kan je minstens drie van de vijf principes aftikken? Dan ben je goed bezig!

Actie! Minicampagnes spelen de hoofdrol

We stappen af van kreten als ‘korting!’ en kijken naar wat we de klant anders kunnen bieden. Dit doen we door minicampagnes te voeren die we koppelen aan een instore activiteit. Zo kan de klant tijdens bijvoorbeeld de foundation-weken een gratis workshop volgen over het kiezen van de juiste basiskleur. Dat er daarnaast ook nog eens 20% van de prijs afgaat is helemaal mooi meegenomen, maar we benoemen dit nooit als ‘korting’. We gebruiken liever de woorden ‘voordeel’ of simpelweg ‘-20%’.

Personal Care

We laten de toegevoegde waarde van MOOI blijken: ze weten waar ze het over hebben en ze geven je graag persoonlijke aandacht. De uitingen onderstrepen dit gevoel. Ze geven extra informatie waar mogelijk, en zijn altijd inspirerend.

Interieur 100% personal care

Naast de uitstraling in print en online moet je dit natuurlijk ook terug voelen in de fysieke winkels. Ons ontwerp voor het 100% personal care interieurplan focust dan ook op de klant. Het is een sympathieke omgeving waar telkens weer iets nieuws te ontdekken valt. Het midden van de winkel wordt het belevingsplein, waar de klant kan proberen, voelen en leren.

Het belevingsplein

In het hart van de winkel vind je het belevingsplein; een grote verplaatsbare tafel waar klanten worden uitgenodigd om plaats te nemen en de producten te proberen. Hier kunnen de medewerkers al hun kennis en kunde laten zien en de beste service geven.