Imagocampagne Almere

Hoe we het gevoel ‘Almere houdt van jou’ hebben verankerd in alles wat de stad zegt en doet.

Het kan in Almere. Een geweldig project. Almere is prachtig, maar niet iedereen weet dit nog. Aan ons de taak om dit naar buiten te brengen. Met behulp van 100 Almeerse ambassadeurs die elk hun eigen verhaal vertellen. Geen modellen, geen verkooppraatjes, maar echte verhalen. Uit het hart. Almere houdt van jou.

Klant
Almere
Opdracht
Imagocampagne 'het kan in Almere'
Skills
Strategy, Branding, Concept/Design
Remarkable
Imagometing in 2015 lieten zien dat al na één jaar campagne de bezoekgeneigdheid en verhuisgeneigdheid fors hoger scoren.

Het kan in Almere, ×400

100 personen, 400 verhalen. Echte verhalen, geen verkooppraatjes. Verhalen die alleen zij konden vertellen, de beelden die alleen zij konden voorstellen. Leuke anekdotes, hele persoonlijke herinneringen en tips voor de leukste uitjes.

Samen met een team enthousiaste tekstschrijvers zijn deze 100 mensen geïnterviewd, hebben we al deze verhalen gebundeld, ingedeeld in categorieën en in de etalage geplaatst. Een flink karwei, maar wel met een prachtig resultaat. We hadden het zelf niet beter kunnen bedenken.

Almere in beeld

Een foto zegt meer dan duizend woorden, dat weten wij maar al te goed. En een portal zonder beeld is natuurlijk ook maar een saaie website. Maar hoe laat je nou zien wat Almere is? Almeerse mensen, in hun normale omgeving, gefotografeerd door Almeerse fotografen. Een prachtcombinatie.

Eerlijk, echt, verrassend en eigen

Al de Almere-uitingen hebben eenzelfde stijl, gevoel en waarde: ze zijn allen origineel, slim, ambitieus, hartelijk en energiek. We zijn trots op onze Almeerse eigenheid en dat laten we zien en horen. Fotografie speelt de grootste rol in elke vorm van communicatie, of het nou gaat om een minimagazine of een postercampagne op stations.

Geen opgesmukte reclamebeelden, maar juist beelden die zo sympathiek ogen dat je ze zelf had kunnen maken. De Almeerders op de foto voelen zich thuis in hun eigen habitat, dat willen we zien en voelen. ‘Wij Almeerders zijn echt en kiezen bewust voor deze stad’ is de boodschap die we willen overdragen.

Print, digitaal en op tv

Als ondersteuning van de campagne werden er tv-spots met het thema ‘Het kan in Almere’ landelijk uitgezonden.